Orientace v prostoru a čase pro děti od 5 do 7 let

Kdy to bylo, kde se stalo, medvídě již nebloudilo

Jiřina Bednářová

Snadná orientace v prostoru a čase s medvídětem a jeho kamarády

Publikace obsahuje:

1) cvičení pro děti od 5 do 7 let, která se zaměřují mimo jiné na rozvoj:

• orientace v prostoru

• orientace v čase

• vnímání časového sledu a posloupnosti

• řeči

• zrakového vnímání, grafomotoriky

2) metodický návod pro dospělé, který:

• doporučuje zásady pro práci s dítětem

• pomáhá překonávat obtíže

Vážená čtenářko, vážený čtenáři,

zaujala vás kniha určená 5–7letým dětem. Zřejmě tedy hodláte pořídit dítěti knihu, která by ho potěšila, zaujala a také přinesla užitek předškolákovi či začínajícímu školákovi. Některé děti v tomto věku půjdou do školy za rok, jiné už letos v září a další již patří mezi prvňáčky. Všem však může kniha Orientace v prostoru a v čase pro děti od 5 do 7 let přinést něco užitečného.

Jistě mi dáte za pravdu, že i pro nás dospělé je důležité cítit se dobře mezi ostatními lidmi. To znamená umět se orientovat v nových podmínkách, vztazích, dokázat si zorganizovat práci, být dochvilný. Když se nám to daří, cítíme se úspěšní, spokojení v rodině, v práci, ve sportu. A to vše potřebuje i dítě, aby bylo ve škole šťastné a mohlo se dobře učit: je to součást takzvané školní zralosti. Dobrá orientace v čase a prostoru ovlivňuje sociální a citové vyzrávání dítěte a přispívá k jeho odolnosti vůči školní zátěži. Významným faktorem při rozvíjení orientace v čase a prostoru je samozřejmě rozvoj zrakového a sluchového vnímání spolu s cvičením obratnosti vedoucí ruky, kterou dítě píše. A v neposlední řadě je to také komunikace, řeč dítěte, tedy jeho schopnost formulovat svá přání, dokázat vyjádřit, co ví, co umí. Pro spokojenost začínajícího školáka je důležité, aby se uměl domluvit s učitelem, se spolužáky. Dítě potřebuje rozumět tomu, když se řekne dopoledne, který měsíc následuje po září, co je od nás vpravo či vlevo, co je zcela vpředu nebo vzadu, a také které jevy v přírodě provázejí například jarní měsíce.

Zajímavý příběh, přitažlivé ilustrace, úkoly a cvičení odpovídající věku, to vše najdete v této útlé, avšak obsažné knize. Její autorka, významná poradenská pedagožka, napsala pro děti a jejich dospělé přátele řadu podobných knih. Ať se už týkají zrakového či sluchového vnímání, početních dovedností nebo grafomotoriky, tato kniha věnující se orientaci v prostoru a čase vše završuje. Zjistíte-li tedy při práci s publikací, že by dítě potřebovalo ještě více procvičit něco z předchozích dovedností, najdete podporu v již vydaných knihách Jiřiny Bednářové.

A tak, milí dospělí, s chutí do příjemné práce s dítětem! Nemějte obavu, zvládnete to – textem a úkoly vás bude provázet autorčino doporučení, jak dosáhnout úspěchu.

Společnou radostnou a užitečnou práci vám všem přeje

PhDr. Alena Šafrová,

externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně

Číst více
199 Kč doporučená cena
V prodeji

další tituly z řady "Všestranná příprava do školy"

detailní informace

Počet stran 48
Ke stažení pdf Ukázka.pdf
Datum vydání 13.03.2025
Formát 210x297 mm
Hmotnost 0,218 kg
Jazyk čeština
EAN 9788026620648
Věk od 5
Typ Kniha
Vazba brožovaná, šitá 2 skobkami (sešitová)

autor knihy

Jiřina Bednářová Jiřina Bednářová

Jiřina Bednářová


Jiřina Bednářová záhy po ukončeném studia na filozofické fakultě změnila své profesní zaměření. Osobní zájem o vývoj dítěte a jeho odchylky ji přivedl ke studiu speciální pedagogiky. Výzvou jí bylo a stále je hledání možností, jak podporovat rozvoj myšlení a řeči u dětí. Dlouhou řadu let působila v Pedagogicko-psychologické poradně Brno, kde pracovala s předškolními dětmi s nerovnoměrným vývojem i se žáky základních a středních škol, kteří se potýkají se specifickými poruchami učení. Vytvořila ucelenou řadu metodických materiálů pro děti předškolního i školního věku, které jsou doprovázeny metodikami pro pedagogy a rodiče. V současnosti pokračuje v publikační činnosti a vzdělávání dospělých. K jejím největším radostem patří čas strávený s vlastní rodinou, přáteli, dětmi a rodinami, které v průběhu své praxe poznala. Ráda cestuje, aby se posléze o to raději vracela domů.

zobrazit profil autora