Robert Čapek
Robert Čapek (* 1967) je didaktik, pedagog a psycholog. Během své pedagogické dráhy působil jako pomocný vychovatel a vychovatel, pomocný učitel ve zvláštní škole, učil na základních a středních školách. Na univerzitě v Hradci Králové učil pedagogické, psychologické a sociologické předměty. Je absolventem doktorského studia pedagogiky (UP v Olomouci) a pedagogické psychologie (UK Praha). V současnosti se věnuje hlavně vzdělávání učitelů. Jako lektor působí v různých školících organizacích a především přímo ve sborovnách s tématy, jako jsou vzdělávací strategie Líný učitel, suportivní a alternativní výukové metody, hodnocení a sebehodnocení, klima třídy a školy a další. Píše blog o vzdělávání, spolupracuje s Komenského institutem, vytváří moderní učebnice. Mezi jeho nejdůležitější knihy pro učitele patří publikace Moderní didaktika, Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace, Líný učitel: jak učit kvalitně a efektivně + další 3 díly, To by se učiteli stát nemělo, Uč jak umělec a se Štěpánkou Cimlovou Aby škola neškodila.