Jak se kluci a holky učili říkat L, ĎŤŇ, CSZ, ČŠŽ, R a Ř | Albatros media

Jak se kluci a holky učili říkat L, ĎŤŇ, CSZ, ČŠŽ, R a Ř

Logopedie pro děti od 4 do 7 let

Richard Šmarda, Bohdana Pávková

Naučte se s dětmi správně mluvit!
Publikace Jak se holky a kluci učili říkat L, ĎŤŇ, CSZ, ČŠŽ, R a Ř obsahuje: - 1) soubor her a obrázků k procvičení hlásky – dělení slov na slabiky, skládání slov, tvoření slov odvozováním, rýmování, tvoření zdrobnělin, opačný význam slov... (slouží k obohacování slovní zásoby, cvičení paměti, rozvíjení fonematického sluchu, usnadňuje počáteční čtení) - 2) krátké povídky se zvýšenou frekvencí dané hlásky (lze je využít pro upevňování nově vyvozených hlásek a k napodobování modulačních faktorů řeči: rytmu, tempa, dynamiky) Vážený dospělý, oslovuji vás záměrně takto, protože nevím, zda jste rodič, prarodič, případně učitel nebo student zajímající se o kultivaci naší mateřštiny. Možná také, že máte ve své blízkosti človíčka, kterému není moc dobře rozumět a vy si děláte starosti, jak se domluví s kamarády a jak to asi zvládne ve škole. Nyní, kdy má komunikace stále větší vliv na uplatnění člověka ve společnosti a ve světě práce, chceme našim dětem i z tohoto hlediska poskytnout co nejlepší podporu. Proto jste možná sáhl po knize Bohdany Pávkové s ilustracemi Richarda Šmardy Jak se kluci a holky učili říkat L, ĎŤŇ, CSZ, ČŠŽ, R a Ř. Nebo se snad vašemu dítku zalíbila lákavá barevná obálka? Tím lépe, protože bude s tím větší chutí, s vaší pomocí, rozhýbávat mluvidla, jak se odborně říká rtům, jazyku, zubům…, tedy všem částem našeho těla, které se na řeči podílejí. Nesmíme také zapomenout na zrak a sluch a samozřejmě na mozek, který vše řídí. Uvědomujeme si totiž, že pro správnou řeč nestačí jen dobře otvírat ústa a hýbat jazykem. Musíme přemýšlet o obsahu toho, co chceme sdělit a hlavně nás musí mluvení těšit. Nutíme-li dítě k mluvení, určitě je nepřimějeme ke správné řeči a ještě navíc v něm vzbudíme k řeči odpor a bohužel často i odpor k učení. Využijeme-li však doporučení a výborně, na vysoké odborné úrovni zpracované hry a cvičení významné logopedky s dlouholetou úspěšnou praxí Bohdany Pávkové, určitě se nám podaří dítě pro společnou práci získat. Ti z nás, kteří znají dřívější úspěšné publikace autorky, mi dají za pravdu, že tato nová knížka dále rozvíjí předchozí (např. Hrajeme si s řečí, 2004, Říkej si se mnou, 2005) a liší se od nich. V prvé řadě je tu příběh dětí, které si s řečí „hrají“. Ten tvoří z „logopedických cvičení“ celek, který povzbuzuje chuť dítěte v práci pokračovat. Dalším kladem je povzbuzování aktivity dítěte formou úkolů, „čtení“ obrázků a konečně naslouchání příběhům a jejich vyprávění. Autorka samozřejmě uplatnila všechny odborné zásady umožňující upevnění správné výslovnosti, rozvíjení vyjadřovacích schopností dítěte. Proto je vhodné postupovat přesně podle jejích doporučení, nespěchat, zkrátka si to s dítětem užívat a radovat se z úspěchu. Bude to pro ně jistě příjemná práce – hra, protože bude mít prostor i pro dotvoření – vybarvování lákavých ilustrací Richarda Šmardy. Knížka bude užitečná pro děti předškolního věku i pro začínající školáky, které podpoří v začátku čtení. Hodně radosti ze společné práce přeje PhDr. Alena Šafrová speciální pedagožka, logopedka
Číst více
169 Kč doporučená cena
nedostupné
Podobné

detailní informace

Žánr logopedie
Počet stran 64
Datum vydání 09.07.2007
Hmotnost 0,26 kg
Jazyk čeština
EAN 9788025116982
Věk od 4
Typ Kniha
Vazba brožovaná, šitá 2 skobkami (sešitová)

autor knihy

Richard Šmarda Richard Šmarda

Richard Šmarda


Studiem a výtvarnými aktivitami přetavil původní povolání technika v profesi uměleckou. Zpočátku převažovala volná malířská tvorba a užitá grafika, později grafiku nahradila ilustrační tvorba. Pro různá nakladatelství ilustroval téměř sedmdesát titulů dětské, zejména edukativní literatury. Jako ilustrátor dlouhá léta spolupracoval s časopisem Sluníčko, pracoval pro deník MF Dnes, podílel se na projektech EU (SVČ Lužánky Brno) či projektech Pedagogicko-psychologické poradny v Brně. Výtvarný obor vyučoval na LŠU v Kuřimi a v Ivančicích, rovněž řadu let vedl kurzy kresby a malby v AHA, večerní škole pro dospělé v Brně. S jeho prací se veřejnost mohla seznámit na kolektivních či samostatných výstavách. Žije a působí v Brně.

zobrazit profil autora