Matematika pro bystré a nadané žáky

Úlohy z matematiky pro bystré a nadané děti prvního stupně ZŠ, jejich učitele a rodiče

Irena Budínová, Růžena Blažková, Milena Vaňurová, Helena Durnová

Rozvíjejte nadějné matematiky

Setkáváte se s dětmi, které rády řeší matematické úlohy a problémy, nebo s dětmi, které mají při řešení matematických úloh hlubší vhled do problematiky než ostatní a s nestačí jim úlohy z běžných učebnic a sbírek úloh? Setkáváte se s dětmi s matematickým nadáním, bystrými, nebo jednoduše s pozitivním vztahem k matematice? Chcete se něco dozvědět o těchto dětech a jejich přístupech k řešení úloh a mít pro ně dostatečně podnětné úlohy? Pak je tato kniha určena právě pro vás. Najdete v ní několik zkušeností z práce s nadanými dětmi, a hlavně mnoho úloh, jejichž řešení by mohla být pro děti a možná i pro vás zajímavá.

O autorkách:

RNDr. Růžena Blažková, CSc.: působí na Katedře matematiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, více než 30 let se věnuje výuce didaktiky matematiky a tématu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména žáků nadaných a žáků s poruchami učení.

Mgr. Irena Budínová, Ph.D.: působí na Katedře matematiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, zabývá se především individualizací výuky vzhledem k potřebám žáků. Tématu nadaných žáků se začala hlouběji věnovat před šesti lety díky spolupráci s doc. Šárkou Portešovou a od té doby se vzdělávání nadaných žáků aktivně věnuje.

„Po mnoho roků se zabýváme nadanými žáky 2. stupně ZŠ a jejich specifickými přístupy k řešení matematických úloh. Za tuto dobu jsme si ověřily, jak je důležité žáky zaměstnávat způsobem odpovídajícím jejich matematickému potenciálu a úrovni myšlení. Nadání se nerozvíjí samo od sebe, je nutné ho podporovat. Všimly jsme si, jak různé mohou být projevy nadaných žáků v matematice. Mnoho dětí se totiž neprojevuje tak, že jsou nadané, ale často jako vyrušující, ignorující, demotivované či líné. Příčinou může být nedostatek adekvátních podnětů v hodinách matematiky, nebo naopak kladení nepřiměřených nároků na nadané dítě. Děti by měly mít z matematiky radost, měly by si osvojovat potřebné matematické znalosti a dovednosti a měly by je být schopny využít v nestandardních úlohách. Tuto publikaci jsme vytvořily s cílem nabídnout učitelům, rodičům, nebo samotným nadaným dětem mnoho zajímavých úloh, které je matematicky obohatí a mohou zvýšit jejich zájem o matematiku. Neřešené úlohy jsou voleny tak, aby poskytovaly různé možnosti přístupu k jejich řešení. Tyto možnosti uvádíme ve výsledcích úloh.“

Číst více
189 Kč doporučená cena
nedostupné

detailní informace

Počet stran 96
Datum vydání 13.08.2018
Formát 190x260 mm
Hmotnost 0,266 kg
Jazyk čeština
EAN 9788026612759
Věk od 18
Typ Kniha
Vazba brožovaná lepená

autor knihy

Irena Budínová Irena Budínová

Irena Budínová


Zabývá se výukou matematiky na základní, střední a vysoké škole. Objevuje možnosti diferenciace výuky matematiky v běžné třídě a individualizace výuky. Po praktické i teoretické stránce se zajímá o výuku nadaných žáků a žáků se specifickými poruchami učení. Vytváří různé publikace, kterými chce pomáhat žákům i učitelům při zdolávání matematického učiva. Realizovala desítky kurzů pro učitele na témata diferenciace výuky, využívání pomůcek ve výuce matematiky, přechod od aritmetiky k algebře aj. Od roku 2018 se věnuje soukromému vyučování matematiky pod svojí značkou MatHelp, zaměřuje se na žáky ze znevýhodněných výkonových skupin – na žáky slabé, s poruchami učení i nadané. Realizuje přípravné kurzy na přijímací zkoušky na gymnázia a střední školy. Sedmnáct let působí na Katedře matematiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, kde připravuje budoucí učitele, šest let vyučuje na gymnáziu. V minulosti působila také na základní škole.

zobrazit profil autora