Na návštěvě u malíře

Grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 5 do 7 let, 3. díl

Jiřina Bednářová

Rozvíjejte jemnou motoriku a psychické funkce dítěte potřebné při kreslení a psaní.

Publikace Na návštěvě u malíře obsahuje:

1) grafomotorická cvičení pro děti ve věku od 5 do7 let, pomocí kterých se rozvine:

- jemná motorika a psychické funkce potřebné při kreslení a psaní

- grafomotorické dovednosti a kresba dítěte

- souhra ruky a oka, vnímání prostoru v souvislosti se směrem vedení čáry

2) metodický návod pro dospělé, který:

- upozorňuje na možná úskalí při nácviku jednotlivých prvků

- pomáhá překonávat obtíže

V nové publikaci Jiřiny Bednářové, která je volným pokračováním dvou předchozích, Mezi námi pastelkami a Co si tužky povídaly. Nyní se s grafomotorickými cvičeními obrací k předškolákům a začínajícím školákům, 5 až 7-letým dětem a jejich dospělým kamarádům. V autorčině dopise na konci knihy se dozvíme, jak máme při práci s pracovními listy správně postupovat, aby se dostavil dobrý výsledek, a také dostaneme odpověď na otázky, které nás dospělé zajímají ohledně kreslení – psaní dětí tohoto věku.

Nyní tedy máme před sebou pomocníka, který provede nás a naše dítě začátky psaní. Pomůže uvolnit dětskou ruku a hravou, příjemnou formou nás povede metodicky správnou cestou při ovládnutí všech základních tahů písmen. Autorka s podporou svého osvědčeného spolupracovníka malíře a ilustrátora Richarda Šmardy si děti jistě získá příběhem pastelek Boženky a Máni a jejich kamarádek tužek, ty už děti znají z předchozích dílů, a nově i chlapce Adámka, kteří jsou nyní na návštěvě u malíře Augustina. Dítě tedy s Adámkem zvládá tvary od nejjednodušších ke složitým a vytváří si pěkné vlastní obrázky. Všimněte si, že za úvodním vyprávěním je několik listů, na nichž se opakují jednoduché prvky kreslení, které by mělo zvládnout dítě mladší. Nedaří-li se, nejde o žádné neštěstí, vždyť víme, že vývoj každého z nás, tedy i našeho dítěte, je individuální, má své zvláštnosti. Dobrým pomocníkem budou v tom případě předcházející díly grafomotorických cvičení. Je lépe začít pracovat s nimi, abychom obtížnými úkoly dítě od kreslení neodradili. Samozřejmě, jsou-li obtíže výraznější, neváhejme požádat o konzultaci poradenské pracoviště (např. pedagogicko-psychologickou poradnu). Myslím si však, že stojí za to získat dítě pro kreslení a psaní s podporou této publikace. Je velmi vhodná pro děti před nástupem do školy, ty zapsané i ty, jimž byl nástup školní docházky z nějakých důvodů odložen. Užitečná je také prvňáčkům proto, aby se jim lépe psalo nebo i těm, pro něž je psaní velmi namáhavá práce. My dospělí máme někdy krátkou paměť, nevzpomínáme si, jak těžké to bylo napsat řádek v sešitě přesně podle předpisu. Zkusme si pořídit předepsaný sešit pro 1. ročník a krasopisně jej vypsat. A to nad námi nebude nikdo stát a říkat: „Seď rovně!“, „Nepiš nosem!“, „Piš hezky!“ Co je to „psát hezky“? Znamená to psát lehce, s chutí, bez námahy, s radostí z dobrého díla. Dobrý výsledek se, jako při každé jiné práci, dostaví jen tehdy, máme-li vhodný materiál pro cvičení a vedle sebe laskavého člověka, který nás podpoří. Kvalitní cvičební pomůcku máme před sebou a tím laskavým člověkem je táta, máma, babička, dědeček…..

PhDr. Alena Šafrová

speciální pedagožka Speciálního pedagogického centra

při Soukromém speciálním gymnáziu Integra, Brno-Líšeň,

externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně

Číst více
149 Kč doporučená cena
nedostupné

detailní informace

Počet stran 64
Ke stažení pdf Ukázka.pdf
Datum vydání 05.10.2015
Formát 210x297 mm
Hmotnost 0,24 kg
Jazyk čeština
EAN 9788026608271
Věk od 5
Typ Kniha
Vazba brožovaná, šitá 2 skobkami (sešitová)